Spółka LTD zarejestrowana w Wielkiej Brytanii nie jest zwolniona z obowiązku złożenie swoich sprawozdań finansowych w HMRC, ponieważ prawo podatkowe na wyspach jest równe dla wszystkich. Po 12 miesiącach od zarejestrowania spółki, musi ona złożyć roczne rozliczenie. Jakie podatki obowiązują w UK i jak przygotować bilans spółki?
Spis treści
Podatki w Wielkiej Brytanii
Spółka LTD, jako osobowość prawna podlega opodatkowaniu obowiązującą ją 19% stawką podatku. Rok podatkowy kończy się w rocznicę rejestracji spółki. Podatek odprowadza się od zysku spółki, po odliczeniu wszystkich pensji dyrektorów i pracowników. Dzieląc dochód na pensje dla dyrektorów w wysokości 12.500 GBP rocznie, w wielu przypadkach można uniknąć 19% podatku spółki Ltd. Gdy dyrektorów jest dwóch lub trzech, wtedy ich pensje mogą pochłonąć cały dochód spółki, a z pewnością bardzo go obniżyć.
- Dyrektor podlega opodatkowaniu, jak każda osoba fizyczna. Rok podatkowy kończy się dla niego 5 kwietnia.
- Na bieżący rok podatkowy 2019/20 przysługuje mu kwota wolna od podatku, w wysokości 12500 GBP.
- Jeżeli jej nie przekroczy, nie zapłaci żadnego podatku. Do osiągnięcia dochodu w wysokości 8425 funtów rocznie, nie odprowadza składek na ubezpieczenie społeczne.
- Jeżeli jego dochód będzie wyższy, lecz nie przekroczy kwoty wolnej od podatku, wtedy zobowiązany jest do odprowadzania składek, w wysokości około 300 zł.
- Jeżeli dyrektor jest równocześnie udziałowcem spółki, to może wypłacać sobie dywidendy z zysku. Jeżeli ich wartość nie przekroczy 2000 funtów rocznie, wtedy jest zwolniony z podatku od dywidendy.
W następnym 2020 roku kwota wolna od podatku i progi podatkowe mają zostać jeszcze podniesione. Bardzo wysoka kwota wolna od podatku już w tym roku umożliwia osiągnięcie prawie 63000 złotych nieopodatkowanych dochodów dla każdej z osób reprezentujących spółkę Ltd.
Rozliczenia spółki LTD
Na koniec roku obrachunkowego, dyrektor spółki zobowiązany jest do przygotowania bilansu rocznego. Czas na złożenie go w rejestrze firm Companies House ma kolejne 9 miesięcy. Reasumując, pierwszy podatek spółka zapłaci dopiero po 21 miesiącach od jej rejestracji! Jeżeli nie wywiąże się w terminie, może to grozić nawet zamknięciem spółki i przejęciem majątku firmy na rzecz brytyjskiego skarbu państwa. Na Rozliczenie roczne czyli Annual Account składa się kilka dokumentów. Są to: Profit and Lost, czyli rachunek zysków i strat, bilans aktywów spółki, Balance sheet obejmujący środki trwałe, aktywa obrotowe, zobowiązania bieżące i długoterminowe. Bilans roczny nie jest równoznaczny z deklaracją podatkową, ale stanowi podstawę jej przygotowania. Po roku od momentu zarejestrowania spółki LTD składa się sprawozdanie Confirmation Statement, czyli deklarację m.in. ze struktur firmy. Spółki zatrudniające powyżej 10 pracowników, zobowiązane są do złożenia raportu audytora. Nawet, jeżeli spółka osiągają obrót mniejszy niż 632.000 funtów, musi składać uproszczony raport roczny. Deklarację, podatkową składa się do HMRC. Po zamknięciu okresu księgowego należy zapłacić należny podatek Corporation Tax w ciągu 9 miesięcy. Deklarację wypełnia się na druku CT600 i składa elektronicznie. Spółka LTD zatrudniająca pracowników ma obowiązek rocznego rozliczania ich i prowadzenia Payroll. Dla wielu osób przygotowanie bilansu może być skomplikowane, dlatego najlepiej powierzyć to profesjonalnej kancelarii księgowej. Uchroni to przed odrzuceniem bilansu i nałożeniem kary. Profesjonaliści zapewnią zgodność z wymogami formalnymi, prawnymi i poprawność dokumentacji. Sprawna księgowość zadba o wszystkie sprawy formalne, z wyliczeniem należnego podatku włącznie.
Chociaż prawo podatkowe sprzyja przedsiębiorcom, to rozliczenia spółki LTD są skomplikowane i wymagają wielu dokumentów. Z naszą pomocą możesz nie zajmować się formalnościami, lecz rozwojem firmy.
Chcesz zarejestrować firmę w UK? Masz pytania?
Zapytaj eksperta